SORTIDA A L’ÀREA D’ESTERILITZACIÓ DE L’HOSPITAL DEL MAR

El 4 de febrer de 2025 els alumnes de primer farmàcia van anar a l’àrea d’esterilització de l’Hospital del Mar.

Se’ls hi va mostrar com es treballar per mantenir tot el material de l’hospital en condicions de màxima esterilitat tant per fer-lo servir en cirurgia com en proves de diagnòstic.

Van poder observar els equips de neteja, desinfecció, d’esterilització i els controls físics, químics i biològics que es duen a terme quan interessa saber que el procés s’ha realitzat perfectament.

Aquest centre es troba a la Barceloneta, barri marítim de Barcelona, i al mateix lloc on al segle XVI s’aixecava la “Casa de la Sanitat”, centre de quarantena per als possibles contaminats que venien d’ultramar.

Va néixer com a Hospital municipal d’ infecciosos l’any 1914 i amb el pas dels anys s’anà configurant, com una ambiciosa institució sanitària.